Renée Skiver, IT-upphandlare på Statens inköpscentral
Renée har en lång bakgrund inom IT. Steget var inte så långt från att jobba med tekniken till att köpa in den.

Vad gör ditt arbete roligt på Statens inköpscentral?
Det är spännande att vi gör avancerade upphandlingar och att vi har tillgång till kollegor med stor kompetens. Vi jobbar processinriktat med många mallar och metoder, men det finns ändå utrymme att vara kreativ i upphandlarrollen.
Det är frihet under ansvar, vilket gör att jag känner mycket ansvar för min upphandling samtidigt som jag vet att jag får stöd om jag behöver. Det är även mycket smidigt att delvis kunna arbeta hemifrån.
Vad jobbade du med innan du började hos Statens inköpscentral?
Jag jobbade inom polisen som bland annat it-tekniker, nätverkstekniker, it-säkerhetsspecialist, projektledare och it-upphandlare. Jag har även jobbat en sväng på Tullverket som it-upphandlare.
Vad har du för utbildnings- och yrkesbakgrund?
Förutom min gymnasieutbildning har jag läst 15 högskolepoäng från en juridisk översiktskurs och mängder av olika certifieringar för it/säkerhetslösningar. Jag är också certifierad projektledare och har genomfört en ITIL-kurs. Totalt har jag jobbat i IT-branschen cirka 15 år.
Statens inköpscentral söker nya kollegor!
Just nu söker vi flera nya medarbetare.