Administration och internrevision
På myndigheten finns fyra administrativa avdelningar: ekonomi och förvaltning, HR, kommunikation, utveckling och digitalisering samt en juridikstab. På myndigheten finns även en internrevision som kontinuerligt granskar verksamheten och föreslår förbättringsåtgärder.
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen stödjer kärnverksamheten och ansvarar för att göra utbetalningar utifrån regleringsbrev och andra regeringsbeslut.
HR-avdelningen
HR-avdelningen ansvarar bland annat för myndighetens kompetensförsörjning, rekrytering och lönerevision.
Kommunikationsavdelningen
Avdelningen ansvarar för den myndighetsövergripande externa och interna kommunikationen.
Utvecklings- och digitaliseringavdelningen
Avdelningen ansvarar för Kammarkollegiets utvecklingsprocess och leder myndighetens digitalisering av tjänster till allmänhet, företag och offentlig sektor.
Juridikstaben
Juridikstaben ansvarar för arkiv, registratur och för myndighetens övergripande juridiska frågor.
Internrevisionen
Internrevisionen granskar självständigt om ledningens interna styrning och kontroll är utformad så att myndigheten utför sina uppgifter och uppnår sina mål.