We do travel

Information till dig som har ansökt om ersättning ur resegarantin på grund av We Do Travel by Kripon AB:s konkurs.

Vad händer med min ansökan?

Har du skickat in en ansökan om ersättning och fått en bekräftelse från oss? Då behöver du inte göra något mer just nu. Vi hör av oss om vi behöver mer information från dig, i första hand via e-post.

Kan jag söka ersättning på annat sätt?

Om du har betalat din resa med kort kan du undersöka möjligheten att få ersättning genom en kortreklamation hos ditt kortföretag.

Jag har fått ersättning från banken – Vad gör jag med min ansökan hos Kammarkollegiet?

Meddela oss genast om du har fått ersättning från annat håll, till exempel från ditt kreditkortsföretag. Skicka e-post till registratur@kammarkollegiet.se. Du kan då också återkalla din ansökan om ersättning hos Kammarkollegiet, eftersom du inte har rätt till ersättning för samma kostnad från flera håll.

Sidan senast uppdaterad: 2025-05-09