Information gällande Detur

Information till dig som ansökt om ersättning efter Deturs konkurs.

I slutet av oktober 2022 försattes fem reseföretag inom Detur-koncernen i konkurs. Vi har fattat beslut om ersättning ur resegarantin.

Följande gäller för dig som ansökt om ersättning ur resegarantin men ännu inte fått beslut i ditt ärende

  1. Om du redan har fått ersättning, helt eller delvis, så har du inte rätt till ersättning för det beloppet ur resegarantin. Du bör därför återkalla din ansökan hos oss. Kontakta oss på kompletteringresearenden@kammarkollegiet.se.
  2. Bevaka din e-post. Om ditt ärende behöver kompletteras mejlar vi dig om det. Kontrollera också din skräppost.
  3. Vi ringer också ofta i ärenden. Vi ber dig därför svara om någon ringer från ett telefonnummer som börjar på +46 870. Då är det någon av oss på Kammarkollegiet som söker dig gällande ditt ärende.
Your Europe Logotype
Help us improve

Tips inför resan

Innan du betalar för resan - kontrollera om din reseaktör har ordnat med resegaranti.

Hitta reseaktörer med resegaranti

Hjälpte informationen på denna sida dig?
Sidan senast uppdaterad: 2024-04-16